Site Overlay

מהו אוכל טבעוני?

טבעונות היא דפוס אכילה שמבטל את כל הבשר, העופות, הדגים, הביצים והחלב מהארוחות שלך. אנשים רבים עוקבים אחר אורח חיים זה מסיבות בריאותיות, חששות סביבתיים או סיבות לזכויות בעלי חיים.

אכילת תזונה טבעונית יכולה להפחית את הסיכון למחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. זה גם עוזר לך לשמור על משקל בריא ולהגביר את רמות האנרגיה.

איזה סוג של מזון הוא טבעוני?

אוכל טבעוני מתייחס למגוון פריטים נטולי בשר, דגים, רכיכות, מוצרי חלב וביצים. יתר על כן, מנות אלה נמנעות ממרכיבים שמקורם בבעלי חיים כמו ג ' לטין, דבש, שעוות דבורים ושמן דגים.

תזונה טבעונית מספקת לרוב קלוריות נמוכות, שומן רווי, כולסטרול ונתרן. זה עשוי גם לספק כמויות נאותות של חומרים מזינים חיוניים כמו חלבון, ברזל, סידן ויוד בקצבה היומית המומלצת.

תזונה טבעונית צריכה לכלול שפע של פירות וירקות, כמו גם דגנים מלאים כמו אורז חום, בורגול, קינואה, דוחן, שיפון, שעורה ושיבולת שועל. אלה עשירים בסיבים ומספקים מקורות חלבון מהצומח.

טבעונים צריכים להקפיד במיוחד לצרוך מספיק ויטמין ב12 וסידן. חומרים מזינים חיוניים אלה תומכים בעצמות חזקות, בשיניים, בבריאות העצבים, כמו גם במוח בריא.

מהי ארוחה טבעונית טיפוסית?

ארוחות טבעוניות מורכבות בדרך כלל ממזונות צמחיים כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים, זרעים ומוצרי סויה. אכילה בדרך זו יכולה לעזור לך לשמור על המשקל שלך, למנוע מחלות כרוניות ולשפר את הרווחה הכללית.

אנשים רבים בוחרים טבעונות מסיבות שונות. לרוב, הם עושים זאת מתוך חששות אתיים או זכויות בעלי חיים.

תזונה טבעונית אינה כוללת את כל המזונות המכילים בשר, דגים, עופות, ביצים ודבש, כמו גם מוצרים העשויים מבעלי חיים או מתוצרי הלוואי שלהם כגון ביגוד וחפצי בית.

אכילת תזונה טבעונית יכולה להועיל, בתנאי שתקדיש זמן לתכנן את הארוחות בקפידה. פעולה זו מסייעת להגן עליך מפני חסרים תזונתיים נפוצים כמו ויטמין בי-12, סידן וברזל.

אילו קינוחים יכולים להיות טבעונים?

הקינוח הוא אינסופי כשמדובר בקינוח, ממילקשייק ובראוניז ועד עוגות, עוגיות ופשטידות-יש משהו לכולם!

טבעונים יכולים ליהנות מכל הפינוקים האהובים עליהם ללא שימוש בחלב, ביצים או חמאה. עם רק את החומרים הנכונים על היד, זה פשוט ליצור קינוח טבעוני שאין לעמוד בפניו בתוך זמן קצר!

במקום סוכרים מזוקקים, שקול במקום זאת ממתיקים של מזון שלם כמו סירופ מייפל או סירופ תמרים. אלה צפופים יותר בחומרים מזינים ויציבים באנרגיה בהשוואה לסוכרים מזוקקים; בנוסף יש להם יותר סיבים מאשר לסוכר.

מה לאכול כטבעוני כדי להישאר שבע?

כשעוברים לתזונה טבעונית, חיוני שתקבלו מספיק חומרים מזינים חיוניים. ללא מוצרים מן החי, אתה עלול להחמיץ יסודות כמו חלבון, סידן, ברזל, אבץ, ויטמין בי 12 וחומצות שומן אומגה 3.

החדשות הטובות: מאכלים טבעוניים שישאירו אתכם מלאים יותר לאורך זמן. דיאטנים רשומים שיתפו אותנו בבחירות המובילות שלהם.

חלבונים מהצומח, במיוחד אלה עתירי סיבים, יכולים לגרום לך להרגיש מלא יותר זמן. חפש שעועית,עדשים וקטניות אחרות כמו גם אגוזים וזרעים כדי להתחיל.

אכילת תזונה עשירה בדגנים מלאים ופחמימות מורכבות לא רק תשאיר אתכם מלאים יותר, אלא היא גם תספק תזונה נוספת כמו ברזל וויטמינים ב ' שלעתים קרובות חסרים מדגנים מזוקקים. החלף דגנים מזוקקים כמו לחם לבן ופסטה בחלופות חלופיות מחיטה מלאה כמו קינואה, אורז חום או שיבולת שועל כדי לקבל את כל היתרונות שמזונות אלה מספקים.

פרטים נוספים בלינק המצורף: https://vegan-friendly.co.il/